Z końcem kwietnia udostępniona została najnowsza wersja
programu Płatnik - 10.01.001.
Aplikacja umożliwia stały dostęp internetowy do danych firmy
zgromadzonych w ZUS, usprawnia sporządzanie dokumentów i wskazuje popełniane
błędy, a dodatkowo przyspiesza wymianę informacji. Nowa wersja Płatnika
wszystkie te procesy ma jeszcze bardziej usprawnić, przyspieszyć i ułatwić.
Znacznie ułatwiona została przede wszystkim weryfikacja
danych. Teraz przed ich wysyłką system dokładnie sprawdza wszystkie dane
rozliczanych osób w systemie PESEL. Program sprawdza także, czy przedsiębiorca
odprowadza składki za wszystkie osoby, za które powinien i czy te składki są odpowiedniej
wysokości. Weryfikacja dokumentów przeprowadzana jest jeszcze zanim zostaną
wysłane do ZUS.
Korzystając z nowej wersji Płatnika, można także sprawdzić,
jak poprawnie zapisać adres ubezpieczonego. Dodatkową, bardzo przydatną funkcją,
jest też możliwość tworzenia dokumentów rozliczeniowych w oparciu o komplety
pobrane z ZUS przy aktualizacji danych. Na podstawie przetworzonego przez ZUS
kompletu będzie można stworzyć korektę, co znacznie zmniejszy ilość błędnie
wypełnianych dokumentów. Płatnicy korzystający z programu będą też otrzymywać
informacje o stanie weryfikacji dokumentów w ZUS.
Z nowej wersji Płatnika na Platformie Usług Elektronicznych mogą
korzystać wszyscy przedsiębiorcy, którzy zgłaszają do ubezpieczenia poniżej 100
osób. Pozostali mogą korzystać z programu Płatnik.
Program Płatnik sam się aktualizuje. Korzystanie z aplikacji
jest bezpłatne.
Zanim jednak zacznie się korzystać z nowego, udoskonalonego Płatnika,
już przy pierwszym rozliczeniu warto się upewnić, czy baza danych w firmie jest
taka sama jak baza danych ZUS, by uniknąć błędów w dokumentacji
Źródło: IAR Polskie Radio