Sklep internetowy to świetny pomysł na dochodowy biznes. Ich
ilość wciąż jednak nie jest w Polsce imponująca. Szacuje się, że w kraju działa
obecnie około 20 tysięcy e-sklepów, ale ta liczba stale rośnie, a w najbliższym
czasie może się nawet podwoić.
Szansą na dodatkowe zyski jest z pewnością
wejście na rynki zagraniczne. Z takiej
możliwości chce skorzystać m.in. multibrandowy sklep answear.com, który o nowych klientów
walczy w Czechach, na Słowacji, a w niedalekiej przyszłości planuje podbój
rynku ukraińskiego i rumuńskiego. Wciąż
jednak zalicza się do mniejszości w branży, ponieważ większość e-sklepów wciąż
działa na niewielką skalę. Szkoda, ponieważ to właśnie poszerzanie oferty i
szukanie klientów na nowych rynkach stwarza sklepom najwięcej możliwości
rozwoju i zarobku. Warto więc zawczasu wykorzystać okazję i zawalczyć o pozycję
e-lidera w swojej branży.
W specjalnym raporcie „Handel internetowy w Polsce 2014”
Firma PMR wykazała, że wartość rynku sprzedaży internetowej stale rośnie. W 2014
roku oszacowano ją na 27,3 mld, czyli o 15% więcej niż w roku poprzednim, kiedy wartość rynku wyceniono na 23,8 mld.
Prognozy na obecny rok są równie optymistyczne. Dynamika wzrostu może okazać
się jeszcze większa niż poprzednio, a same obroty branży sięgną nawet 33 mld
zł.
Źródło: Newseria