Nowe przepisy są
korzystne przede wszystkim dla konsumenta. Będzie on miał 14 dni na
odstąpienie od umowy zawartej na odległość i będzie mógł
łatwiej zwrócić towar zakupiony online. Oprócz tego nowe
przepisy zakazują wysyłania reklamowych e-maili i telemarketingu
osobom, które nie wyraziły na to zgody.
Dla klientów
oznacza to, że nie będą już otrzymywali niechcianych telefonów
czy korespondencji e-mailowej. Stanie się tak ze względu na zmianę
artykułu 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Wprowadzi on zakaz
używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych
systemów wywołujących do celów marketingu bezpośredniego jeśli
abonent nie wyraził na to zgody. W podobny sposób ograniczono
niechcianą komunikację marketingową w innych krajach europejskich.
W Niemczech, w wyniku wprowadzenia regulacji, takie praktyki zostały
całkowicie wyeliminowane.
Ochrona przed
niechcianym spamem będzie obejmowała osoby fizyczne i prawne.
Firmy, które prowadzą taką komunikację z klientem, będą musiały
zmienić swoją strategię marketingową. Zdaniem specjalistów,
zmiany spowodują, że zaczną one dostrzegać swoich dotychczasowych
klientów i położą nacisk na komunikację z nimi. Dzięki temu
kontakt przedsiębiorstw z konsumentami będzie bardziej
spersonalizowany, kierowany do konkretnych odbiorców.
Nieprzestrzeganie
nowych przepisów wiązać się będzie z surowymi karami. Firmy
rozsyłające spam będą musiały zapłacić nawet 3 proc. rocznych
przychodów. Dla wielu przedsiębiorstw taka kara może się wiązać
z ogromnymi konsekwencjami.
Źródło:
Newseria.pl