Aktualność "Nowa ustawa o prawach konsumenta"

Nowe przepisy są korzystne przede wszystkim dla konsumenta. Będzie on miał 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość i będzie mógł łatwiej zwrócić towar zakupiony online. Oprócz tego nowe przepisy zakazują wysyłania reklamowych e-maili i telemarketingu osobom, które nie wyraziły na to zgody.

Dla klientów oznacza to, że nie będą już otrzymywali niechcianych telefonów czy korespondencji e-mailowej. Stanie się tak ze względu na zmianę artykułu 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Wprowadzi on zakaz używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących do celów marketingu bezpośredniego jeśli abonent nie wyraził na to zgody. W podobny sposób ograniczono niechcianą komunikację marketingową w innych krajach europejskich. W Niemczech, w wyniku wprowadzenia regulacji, takie praktyki zostały całkowicie wyeliminowane.

Ochrona przed niechcianym spamem będzie obejmowała osoby fizyczne i prawne. Firmy, które prowadzą taką komunikację z klientem, będą musiały zmienić swoją strategię marketingową. Zdaniem specjalistów, zmiany spowodują, że zaczną one dostrzegać swoich dotychczasowych klientów i położą nacisk na komunikację z nimi. Dzięki temu kontakt przedsiębiorstw z konsumentami będzie bardziej spersonalizowany, kierowany do konkretnych odbiorców.

Nieprzestrzeganie nowych przepisów wiązać się będzie z surowymi karami. Firmy rozsyłające spam będą musiały zapłacić nawet 3 proc. rocznych przychodów. Dla wielu przedsiębiorstw taka kara może się wiązać z ogromnymi konsekwencjami.


Źródło: Newseria.pl



DATA PUBLIKACJI: 2014-12-16 » Posostałe aktualności
podatki
fax (61) 850 13 61
tel. (61) 852 85 06
Kancelaria Doradcy Podatkowego NI&KU :: Poznań: : VAT :: PIT :: CIT :: Podatki :: ZUS-y :: Kadry :: Płace :: Obsługa Księgowa :: Doradztwo :: Porady
Powered by mAdmin & mDoradca
Projekt i wykonanie BerMar multimedia