Aktualność "Rusza kampania Kredytobranie 2.0"

Kampania informacyjna Kredytobranie 2.0. Dobre Praktyki Konsumenta została zainicjowana przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych i jest odpowiedzią na statystyki, wskazujące, że zadłużenie Polaków rośnie. Niepokój budzi coraz większa ilość długów, z którymi Polacy nie potrafią sobie poradzić. Badanie przeprowadzone z okazji tegorocznego Dnia bez Długu wynika, że kredytobiorcy nie zdają sobie sprawy z rzeczywistego kosztu pożyczki oraz zaciągają zobowiązania zbyt pochopnie.

Z październikowego raportu przygotowanego przez BIG InfoMonitor wynika, że problemy z terminowym spłacaniem należności ma w tej chwili ponad 2,3 mln Polaków. Pod koniec III kwartału zadłużenie tej grupy osób przekroczyło 41,5 mld zł, czyli 17,5 tys. zł na dłużnika. Specjaliści uważają, że wina leży po obu stronach rynku. Z jednej strony kredytobiorcy muszą pamiętać o tym, aby nie zaciągać zobowiązania, jeśli nie są pewni, czy będą w stanie je spłacić. Z drugiej – instytucje zbyt łatwo udzielają pożyczek i nie informują o ich pełnych kosztach. Ten ostatni problem dotyczy przede wszystkim instytucji finansowych, które nie są bankami, o czym świadczy ilość skarg na takie placówki, składanych do Konsumenckiego Centrum e-Porad przy Stowarzyszeniu Konsumentów Polskich.

Kampania Kredytobranie 2.0 ma pomóc w zwiększaniu finansowych kompetencji kredytobiorców. Jej organizatorzy przypominają, że nadmierne zadłużenie obniża jakość życia. Chcą prowadzić edukację, która ma ograniczyć liczbę zagrożonych kredytów. Najważniejsze podczas zaciągania zobowiązania jest dokładne zapoznanie się z ofertami usług finansowych, a następnie – z umową. Należy dokładnie przeanalizować warunki jej spłacania i upewnić się, że są one zrozumiałe.

Organizatorzy kampanii zwracają też uwagę na konieczność wprowadzenia takich rozwiązań, które umożliwią porozumienie się obu stron. Kredytobiorcy nie powinni być traktowani, jak wrogowie, ponieważ takie nastawienie prowadzi do utraty zaufania i pogorszenia sytuacji. Ważne jest także, aby konsumenci od razu sygnalizowali trudności ze spłatą kredytu, gdy tylko się pojawią.


Źródło: Newseria.pl



DATA PUBLIKACJI: 2014-11-19 » Posostałe aktualności
podatki
fax (61) 850 13 61
tel. (61) 852 85 06
Kancelaria Doradcy Podatkowego NI&KU :: Poznań: : VAT :: PIT :: CIT :: Podatki :: ZUS-y :: Kadry :: Płace :: Obsługa Księgowa :: Doradztwo :: Porady
Powered by mAdmin & mDoradca
Projekt i wykonanie BerMar multimedia