Biuro Informacji
Kredytowej chce zwiększyć dostępność swoich usług i umożliwić
Polakom sprawdzenie swojej wiarygodności kredytowej. Obecnie jest to
możliwe już w ponad 800 oddziałach Poczty Polskiej i Banku
Pocztowego. Oferta skierowana jest do osób, które nie mają dostępu
do Internetu albo nie wiedzą, jak z niego korzystać.
Do tej pory Biuro
Informacji Kredytowej było dostępne tylko w sieci oraz w Centrum
Obsługi Klienta w Warszawie. Zarejestrowało się w nim ok. 120 tys.
użytkowników indywidualnych, którzy zyskali w ten sposób dostęp
do danych odnośnie swojej wiarygodności kredytowej oraz możliwość
wykupienia BIK Pass Plus – dokumentu, który zawiera informacje o
zaległościach w spłacie i dokładną ocenę swojej wiarygodności.
Mimo że kont powstaje coraz więcej, nadal liczba korzystających z
usług BIK-u jest niewielka. Stąd pomysł, aby udostępniać
informacje również za pośrednictwem poczty.
Do końca roku
usługa ma być dostępna już w 1 000 placówek Poczty Polskiej.
Założenie konta jest bezpłatne, natomiast wydrukowanie dokumentu
BIK Pass Plus, ważnego przez 30 dni, to koszt 26 zł.
Jak zapewniają
eksperci, upowszechnienie dostępności danych BIK-u ma wartość
społeczną – ułatwia walkę z wykluczeniem cyfrowym. Umożliwi
ono klientom korzystanie z informacji o swojej sytuacji finansowej
oraz zobowiązaniach kredytowych i finansowych. W ten sposób BIK
chce edukować Polaków finansowo oraz zachęcać do interesowania
się swoją wiarygodnością kredytową.
Źródło:
Newseria.pl