Aktualność "Dane z BIK-u dostępne na poczcie"

Biuro Informacji Kredytowej chce zwiększyć dostępność swoich usług i umożliwić Polakom sprawdzenie swojej wiarygodności kredytowej. Obecnie jest to możliwe już w ponad 800 oddziałach Poczty Polskiej i Banku Pocztowego. Oferta skierowana jest do osób, które nie mają dostępu do Internetu albo nie wiedzą, jak z niego korzystać.

Do tej pory Biuro Informacji Kredytowej było dostępne tylko w sieci oraz w Centrum Obsługi Klienta w Warszawie. Zarejestrowało się w nim ok. 120 tys. użytkowników indywidualnych, którzy zyskali w ten sposób dostęp do danych odnośnie swojej wiarygodności kredytowej oraz możliwość wykupienia BIK Pass Plus – dokumentu, który zawiera informacje o  zaległościach w spłacie i dokładną ocenę swojej wiarygodności. Mimo że kont powstaje coraz więcej, nadal liczba korzystających z usług BIK-u jest niewielka. Stąd pomysł, aby udostępniać informacje również za pośrednictwem poczty.

Do końca roku usługa ma być dostępna już w 1 000 placówek Poczty Polskiej. Założenie konta jest bezpłatne, natomiast wydrukowanie dokumentu BIK Pass Plus, ważnego przez 30 dni, to koszt 26 zł.

Jak zapewniają eksperci, upowszechnienie dostępności danych BIK-u ma wartość społeczną – ułatwia walkę z wykluczeniem cyfrowym. Umożliwi ono klientom korzystanie z informacji o swojej sytuacji finansowej oraz zobowiązaniach kredytowych i finansowych. W ten sposób BIK chce edukować Polaków finansowo oraz zachęcać do interesowania się swoją wiarygodnością kredytową.


Źródło: Newseria.pl



DATA PUBLIKACJI: 2014-09-24 » Posostałe aktualności
podatki
fax (61) 850 13 61
tel. (61) 852 85 06
Kancelaria Doradcy Podatkowego NI&KU :: Poznań: : VAT :: PIT :: CIT :: Podatki :: ZUS-y :: Kadry :: Płace :: Obsługa Księgowa :: Doradztwo :: Porady
Powered by mAdmin & mDoradca
Projekt i wykonanie BerMar multimedia