Start-upy to młode,
dynamiczne firmy, które najczęściej działają w branży nowych
technologii. Obecnie zyskują one na popularności zarówno na
globalnym, jak i lokalnym rynku. Przyciągają do siebie zamożnych
inwestorów oraz młodych, kreatywnych pracowników, którzy chcą
rozwijać swoje pomysły. Jednocześnie start-upy są firmami
wysokiego ryzyka i najczęściej nie wykazują jeszcze żadnych
zysków.
W Polsce takie
przedsiębiorstwa tworzą najczęściej młode osoby, absolwenci i
studenci. Większość z nich to informatycy i programiści, ale
również specjaliści od marketingu i reklamy, w tym rozwijającej
się reklamy internetowej. Za granicą do start-upów trafiają nie
tylko młodzi pracownicy, ale także osoby z bardzo dużym
doświadczeniem zawodowym. Najczęściej decydują się one na
odejście z korporacji, aby móc skupić się na swoich pomysłach.
Jak pokazują
statystyki, start-upy to firmy wysokiego ryzyka. 90 proc. z nich
upada zazwyczaj w ciągu 12-24 pierwszych miesięcy działalności. 8
proc. przekształca się w normalnie funkcjonujące firmy, a 2 proc.
osiąga ogromny sukces na rynku międzynarodowym. Zdaniem ekspertów,
o powodzeniu start-upów decyduje tempo, w jakim wprowadzają swoje
pomysły. Najważniejsze dla nich, to jak najszybsze uzyskanie
informacji zwrotnych od klientów i ulepszanie swojego produktu do
potrzeb rynku.
Źródło: IAR