Aktualność "Rozstrzyganie sporów będzie łatwiejsze"

Od 9 stycznia wszystkie kraje Unii Europejskiej objęte zostały rozporządzeniem w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich. Platforma ODR powinna ruszyć już 15 lutego, a jej celem jest ułatwianie rozwiązywania konfliktów między nabywcami a przedsiębiorcami handlującymi w sieci.

Platforma to nowe narzędzie do pozasądowego rozwiązywania konsumenckich konfliktów. Daje ona szerokie narzędzia prawne i techniczne dla obu stron sporu. Według Komisji Europejskiej, takie rozwiązanie doprowadzi do pobudzenia transgranicznego handlu elektronicznego. Obawa przed nieudaną transakcją jest bowiem barierą hamującą aktywność konsumentów w tym zakresie.

Zgodnie z rozporządzeniem, każda placówka prowadząca internetową sprzedaż, ma obowiązek zamieszczenia na swojej stronie internetowej linku do platformy. Muszą to zrobić również polscy przedsiębiorcy, mimo że nadal czekają na krajowe przepisy wprowadzające rozporządzenie. Aby platforma w pełni działała w kraju, brakuje ADR, czyli odpowiedniego organu stanowiącego centrum rozwiązywania sporów (Alternative Dispute Resolution). Oznacza to, że polscy konsumenci będą mogli korzystać z nowych rozwiązań w sposób ograniczony.

Aby złożyć skargę poprzez platformę, skarżący będzie musiał wypełnić elektroniczny formularz, który zostanie następnie przekazany określonemu w niej podmiotowi o wniesieniu zażalenia oraz skierowany do właściwego ADR. Rozpatrzenie skargi nie będzie wymagało fizycznej obecności stron konfliktu, a po jej zakończeniu ADR przekaże informacje dotyczące wyników podstępowania.


Źródło: Newseria


DATA PUBLIKACJI: 2016-02-10 » Posostałe aktualności
podatki
fax (61) 850 13 61
tel. (61) 852 85 06
Kancelaria Doradcy Podatkowego NI&KU :: Poznań: : VAT :: PIT :: CIT :: Podatki :: ZUS-y :: Kadry :: Płace :: Obsługa Księgowa :: Doradztwo :: Porady
Powered by mAdmin & mDoradca
Projekt i wykonanie BerMar multimedia