Aktualność "Będą nowe wytyczne dla reklam usług finansowych"

Produkty i usługi finansowe dostępne na rynku są dla przeciętnego konsumenta coraz bardziej skomplikowane i niejasne. Dlatego organizacje oraz firmy z branży finansowej utworzyły grupę, która ma wypracować nowe wytyczne dla reklam. Głównym założeniem ma być przejrzystość przekazu.

Wprowadzenie nowych standardów jest ważne, ponieważ produkty finansowe wpływają na wiele lat życia konsumenta. Decyzja o tym, jaką usługę czy produkt wybrać, musi być zatem dokładnie przemyślana i wsparta odpowiednią wiedzą merytoryczną. Innym problemem jest rosnący poziom skomplikowania dostępnych usług i produktów. Zasady ich działania są często niezrozumiałe, a reklama stanowi pierwszy kontakt klienta z produktem.

Prezes Rady Reklamy, Jacek Barankiewicz, zaznacza, że najważniejsze jest edukowanie Polaków w zakresie sposobu działania produktów finansowych. Przytacza on przykład RRSO, czyli rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania. Informacja o niej jest wymagana w emitowanej reklamie, jednak mało który konsument wie, co ona oznacza. Tymczasem RSSO jest kluczowe przy wyborze finansowego produktu, ponieważ to od niego zależy koszt ponoszony przez jego nabywcę.

Inicjatorem całego przedsięwzięcia jest firma Provident Polska, która jako pierwsze finansowe przedsiębiorstwo została sygnatariuszem Kodeksu Etyki Reklamy. Oznacza to, że poddaje swoje reklamy pod ocenę Rady Reklamy. Katarzyna Szerling, dyrektor marketingu Provident Polska, podkreśla, że przekaz reklamowy powinien być rzetelny, jasny i precyzyjny. Leży to zarówno w interesie klienta, jak i samej firmy finansowej.


Źródło: Newseria


DATA PUBLIKACJI: 2015-12-02 » Posostałe aktualności
podatki
fax (61) 850 13 61
tel. (61) 852 85 06
Kancelaria Doradcy Podatkowego NI&KU :: Poznań: : VAT :: PIT :: CIT :: Podatki :: ZUS-y :: Kadry :: Płace :: Obsługa Księgowa :: Doradztwo :: Porady
Powered by mAdmin & mDoradca
Projekt i wykonanie BerMar multimedia