Polski eksport
rozwija się bardzo dynamicznie, a duża w tym zasługa nowoczesnych
technologii i Internetu. Przynajmniej tak wynika z opublikowanych
przez Główny Urząd Statystyczny danych.
Polskie firmy
chętnie wprowadzają swoją ofertę nie tylko do najbliższych
krajów, ale planują podbój państw poza Europą. Działając
online, koszty wejścia na nowe rynki są znacznie mniejsze, maleje
też ryzyko.
Bardzo pomocne są też dostępne za darmo narzędzia
(m.in. Global Market Finder oraz Our Mobile Planet), które pozwalają
sprawdzić zainteresowanie ofertą na nowych rynkach, poznać
konkurencję i opracować strategię działania.
Jak podaje GUS, w
ciągu ostatnich pięciu lat aż o 300% zwiększył się eksport z
Polski na rynki południowoamerykańskie. Specjaliści przewidują,
że w ciągu najbliższych pięciu lat wynik ten poprawi się jeszcze
o kolejnych 36%.
Obecnie na skalę
globalną działalność z powodzeniem prowadzą firmy z branży
turystycznej i związanej z modą.
Polscy
przedsiębiorcy online poszukują obecnie przede wszystkim zagranicznych klientów
na swoje produkty czy usługi. Coraz częściej jednak drogą
elektroniczną nawiązuje się również kontakt z potencjalnymi partnerami biznesowymi.
Źródło: IAR
Polskie Radio