Aktualność "Motywacja do pracy słabnie"

Najnowszy Barometr Pracownika 2015 nie pozostawia złudzeń. Polacy nie są zadowoleni ze swojej pracy. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Edenred przez IPSOS około 60% pracowników nie jest zadowolonych z wysokości swoich zarobków. Znaczna część z nich podkreśla również, że ich motywacja do pracy  stale spada w tempie 5% rocznie. Podobne problemy ze zmotywowaniem się do działania mają Francuzi i Turcy. Zapał do pracy nie stygnie za to wśród pracowników w Holandii, Niemczech oraz Rumunii.

Problematyczna dla pracowników jest też długość czasu pracy. Najlepiej pod tym względem pracuje się w Holandii i Austrii. Pozytywną wiadomością jest natomiast fakt, że coraz mniej Polaków obawia się o swoją  pracę. Tylko 18% badanych osób boi się utraty stanowiska. Polacy optymistycznie podchodzą również do poszukiwania nowej pracy. Średnio co drugi uznaje, że bez trudu znajdzie pracę na porównywalnym  stanowisku i z podobnymi warunkami zatrudnienia.

Na chwilę obecną ze swojej pracy najbardziej zadowolone są osoby z grupy wiekowej 55+. Pracownicy z grupy 45+ najbardziej obawiają się o swoją zawodową przyszłość. Natomiast zdecydowanie najwięcej oczekiwań mają przedstawiciele pokolenia Y. Osoby w wieku 18-24 lata są zazwyczaj zadowolone ze swojej pracy, ale nie mają zamiaru rezygnować z życia osobistego na rzecz kariery.

Specjaliści podkreślają, że motywację pracowników może zwiększyć nie tylko wynagrodzenie, nowe wyzwania zawodowe czy miła atmosfera w pracy. Bardzo ważne są też różne świadczenia pozapłacowe. Obecnie już średnio 7 na 10 osób uważa, że świadczenia pozapłacowe mają wpływ na wybór  pracy i sprawiają, że pracownik jest bardziej lojalny.


Źródło: IAR Polskie Radio


DATA PUBLIKACJI: 2015-10-19 » Posostałe aktualności
podatki
fax (61) 850 13 61
tel. (61) 852 85 06
Kancelaria Doradcy Podatkowego NI&KU :: Poznań: : VAT :: PIT :: CIT :: Podatki :: ZUS-y :: Kadry :: Płace :: Obsługa Księgowa :: Doradztwo :: Porady
Powered by mAdmin & mDoradca
Projekt i wykonanie BerMar multimedia