Aktualność "Polscy przedsiębiorcy podbijają zagraniczne rynki"

Aż 40% przedsiębiorców planuje rozwijać swoją działalność za granicą. Co najważniejsze zaś, bardzo dobrze radzą sobie w rywalizacji o uwagę klientów z zagranicznymi  rywalami. Aż 90% procent z nich ocenia, że ich oferta jest porównywalna lub nawet bardziej innowacyjna od propozycji firm zagranicznych.

Ci przedsiębiorcy, którzy obawiają się wyruszyć na podbój  zagranicznych rynków, jako główny argument wstrzymania się od działania wymieniają dużą konkurencję na rynku. Zachętą są natomiast sukcesy polskich firm, które nowych klientów za granicą zdobywają nie tylko dzięki konkurencyjnym cenom, ale i wysokiej  jakości oferowanych usług lub produktów.

Spośród przedsiębiorców, którzy już działają za granicą, zdecydowana większość, bo aż 82%, nie żałuje  tego kroku. Rosnące dochody zaś są już wystarczającą motywacją, by planować dalszą zagraniczną ekspansję.

Obecnie, firmy, które zdecydowały się na dodatkową działalność za granicą, swoje produkty i usługi oferują średnio w co najmniej trzech krajach. Najchętniej wybieranym rynkiem są Niemcy, ale polscy przedsiębiorcy chętnie wchodzą też na rynki czeski, francuski i litewski.

Przy planowaniu kolejnych działań i kierunku rozwoju coraz częściej też skupiają się bardziej na podnoszeniu  jakości niż tylko oferowaniu dobrych cen.

Wciąż jednak poważną barierą w rozwijaniu biznesu za granicą są kwestie typowo formalne: związane z przepisami celnymi, administracją i podatkami.


Źródło: Newseria



DATA PUBLIKACJI: 2015-09-24 » Posostałe aktualności
podatki
fax (61) 850 13 61
tel. (61) 852 85 06
Kancelaria Doradcy Podatkowego NI&KU :: Poznań: : VAT :: PIT :: CIT :: Podatki :: ZUS-y :: Kadry :: Płace :: Obsługa Księgowa :: Doradztwo :: Porady
Powered by mAdmin & mDoradca
Projekt i wykonanie BerMar multimedia