Aktualność "Niedowartościowane polskie marki"

Niedoszacowanie wiedzy ocenia się na wartość rzędu 26,5 biliona dolarów w globalnej skali. Tak przynajmniej wykazał ostatni raport Instytutu Rachunkowości Zarządczej CIMA. Spowodowane jest to przede wszystkim tym, że przy ocenianiu wartości firm nie bierze się pod uwagę wartości samych marek, które już same w sobie  są cenne.

Do niedawna brakowało precyzyjnych narzędzi, które pozwoliłyby określić wartość marki, ale to już się zmienia. Coraz lepiej ocenić można np. jak wygląda lojalność klienta, jak układają się relacje na linii firma – klienci czy wreszcie  jak marka prezentuje się na rynku.

Niedowartościowanie marek wiąże się też bezpośrednio z niedowartościowaniem gospodarki, zwłaszcza takiej, w której dominują branże typowo usługowe. To z kolei ma wpływ również i na podatki, które przy lepszym oszacowaniu wartości marek można by obniżyć lub odpowiednio podwyższyć.

Na prawidłowej ocenie wartości marek może skorzystać jednak nie tylko państwo, ale i sami przedsiębiorcy. Z reguły im wyższa wartość marki, tym więcej rzeczy można w jej obrębie amortyzować, wyższe mogą być też koszty uzyskania przychodu, co z kolei przekłada się na podstawę opodatkowania.

Polska pod względem tworzenia wartości z gospodarki opierającej się na wiedzy jest obecnie na 28.  miejscu.  Liderami w rankingu uwzględniającym stosunek aktywów niematerialnych do środków trwałych są Stany Zjednoczone (73%), Belgia z Danią (po 65%) oraz Wielka Brytania (64%).

Źródło: IAR Polskie Radio


DATA PUBLIKACJI: 2015-09-10 » Posostałe aktualności
podatki
fax (61) 850 13 61
tel. (61) 852 85 06
Kancelaria Doradcy Podatkowego NI&KU :: Poznań: : VAT :: PIT :: CIT :: Podatki :: ZUS-y :: Kadry :: Płace :: Obsługa Księgowa :: Doradztwo :: Porady
Powered by mAdmin & mDoradca
Projekt i wykonanie BerMar multimedia