Polacy chętnie
kupują online, a w sieci coraz częściej zamawiają nawet produkty
spożywcze. Z badań e-commerce przeprowadzonych przez Gemius wynika,
że co piąty internauta kupuje w e-sklepie spożywczym. Oznacza
to, że zakupy takie robi już 4,5 miliona klientów, a liczba ta
stale rośnie.
Chociaż taka forma
sprzedaży ma coraz więcej zwolenników, to z ponad 20 dużych
sieci detalicznych na sprzedaż online zdecydowało się tylko 5 z
nich – Alma, Auchan, E.Leclerc, Piotr i Paweł oraz Tesco.
Łącznie szacuje
się, że w Polsce działa już około 420 tysięcy sklepów
internetowych, w których oferowane są produkty spożywcze, z czego
większość to małe sklepy specjalistyczne.
Na wyjątkową
popularność kupowania online wpływ mają przede wszystkim wygoda i
oszczędność czasu. Polacy chętnie kupują online produkty łatwe
do przechowania, wielopaki, dużą popularnością cieszą się także
produkty dla dzieci, chociaż coraz częściej przez internet zamawia
się też produkty świeże – warzywa, owoce, a nawet ryby czy
mięso.
Jak podaje
Euromonitor, obroty w internetowym handlu żywnością w 2014 roku w
Polsce wyniosły 270 mln złotych, a wartość ta rośnie w tempie
dwucyfrowym, średnio o 20% rocznie. Mimo tego imponującego wyniku
to wciąż jednak zaledwie 0,2% całego obrotu żywnością w Polsce.
Ta forma sprzedaży
ma jednak ogromny potencjał i wciąż pojawiają się nowe pomysły,
jak można ją jeszcze bardziej rozwinąć. Być może w niedalekiej
przyszłości spożywcze zakupy online będą tak popularne jak w
Wielkiej Brytanii, gdzie już dziś 5-8% żywności sprzedaje się
dziś przez internet.
Źródło: Gazeta
Prawna