Polacy coraz
chętniej inwestują w przedmioty luksusowe. Cenią je nie tylko za
wysoką jakość wykonania, ale i traktują jako symbol swojego
materialnego statusu. Bardzo prężnie rozwija się oferta marek
luksusowych w branży meblarskiej – w zeszłym roku wartość mebli
luksusowych na polskim rynku wyniosła 625 mln i stale rośnie w
imponującym tempie 10% rocznie. Specjaliści szacują, że w ciągu
dwóch najbliższych lat wartość ta wzrośnie do kwoty rzędu 689
mln złotych.
Stale rosnący popyt
to efekt wzrostu zamożności Polaków. Coraz więcej jest osób,
które zarabiają miesięcznie więcej niż 7,1 tys. zł brutto – w
2014 roku próg ten przekroczyło 880 tys. osób. Szacuje się, że w
2017 roku liczba ta przekroczy milion.
Polacy przy tym nie tylko
zarabiają coraz więcej. Wraz ze wzrostem wynagrodzeń gotowi są
też więcej wydawać, również na dobra luksusowe. Szczególnie
popularne są zwłaszcza meble, solidne, z dobrej jakości materiałów
i starannie wykończone. Sporym zainteresowaniem cieszą się
przede wszystkim luksusowe marki światowe. Z kolei duża część polskich
marek ma swoje korzenie we Włoszech.
Źródło: Newseria