W dobie Internetu
wydaje się, że tradycyjne formy sprzedaży cieszą się mniejszym
zainteresowaniem. Tymczasem okazuje się, że średnio co drugi Polak
chętnie korzysta ze sprzedaży bezpośredniej i docenia fakt, że to
konsultant przychodzi do klienta oferować towary lub usługi.
Nie brakuje
klientów, którzy przed zakupem chcą osobiście przetestować
oferowane produkty, wielu docenia też bezpośredni kontakt ze
sprzedawcą, który może wyczerpująco odpowiedzieć na wszystkie
ich pytania i ma szeroką wiedzę o produkcie czy usłudze. Plusem w
tym wypadku jest też czas – klient nie musi się spieszyć z
podjęciem decyzji, w dodatku może umówić się na spotkanie w
dogodnym dla siebie terminie. Jeśli dodać, że nie wszystko da się
kupić przez internet na podstawie treści wyświetlanych na
monitorze, można łatwo wysnuć wniosek, że popularność sprzedaży
bezpośredniej raczej nie będzie spadać.
Sprzedaż
bezpośrednia zaczęła się rozwijać w Polsce w latach 90-tych i
stopniowo zyskiwała coraz większą popularność. Początkowo była
jedynie sprzedażą uzupełniającą do sprzedaży detalicznej.
Obecnie wykorzystywana jest dodatkowo jeszcze w e-handlu oraz innych
kanałach dystrybucji.
Źródło: IAR
Polskie Radio