Aktualność "Ryzykowna współpraca z młodymi firmami"

Przedsiębiorcy niechętnie nawiązują współpracę z nowy firmami. Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rzetelnej Firmy. Jako główny powód najczęściej podają brak informacji o młodej  firmie. Zniechęcające są też negatywne opinie o firmie  i krótki okres prowadzenia działalności.

Rozważając współpracę z nowym kontrahentem, przedsiębiorca nie ma więc pewnością, czy wywiąże się on z obowiązków, będzie w terminie regulował płatności i nieoczekiwanie nie zamknie firmy.

Najwięcej, bo aż 64,13% przedsiębiorców nie decyduje się na współpracę z konkretną firmą, jeśli tylko znajdzie złe opinie na jej temat. Na te opinie najbardziej wyczuleni są przy tym mali przedsiębiorcy, którym taka współpraca może najbardziej zaszkodzić. Brak opinii i informacji jest w tym przypadku traktowana również jako zła informacja.

Na niekorzyść nowych firm działa też to, że nie doceniają oni możliwości, jakie drzemią w sieci www. Ważne są nie tylko wirtualne opinie. Przy wyborze kontrahentów wielu przedsiębiorców sprawdza też, czy potencjalny partner w biznesie ma swoją stronę www. Tymczasem witryny nie ma aż 30% firm i tym  samym traci szansę na poprawienie wizerunku, zdobycie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.

Na korzyść nowej firmy zadziałać też mogą pozytywne opinie nie tylko klientów, ale i zamieszczane w mediach  – artykuły na forach i innych stronach www.

Jeśli zaś chodzi o krótki okres działalności, to nowym firmom szkodzą przede wszystkim dane statystyczne. Jak informuje GUS, pierwszy rok działalności udaje się przetrwać średnio trzem na cztery firmy.


Źródło: IAR Polskie Radio


DATA PUBLIKACJI: 2015-08-26 » Posostałe aktualności
podatki
fax (61) 850 13 61
tel. (61) 852 85 06
Kancelaria Doradcy Podatkowego NI&KU :: Poznań: : VAT :: PIT :: CIT :: Podatki :: ZUS-y :: Kadry :: Płace :: Obsługa Księgowa :: Doradztwo :: Porady
Powered by mAdmin & mDoradca
Projekt i wykonanie BerMar multimedia