Przedsiębiorcy
niechętnie nawiązują współpracę z nowy firmami. Tak
przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rzetelnej
Firmy. Jako główny powód najczęściej podają brak informacji o młodej firmie. Zniechęcające są też negatywne opinie o firmie i
krótki okres prowadzenia działalności.
Rozważając
współpracę z nowym kontrahentem, przedsiębiorca nie ma więc
pewnością, czy wywiąże się on z obowiązków, będzie w
terminie regulował płatności i nieoczekiwanie nie zamknie firmy.
Najwięcej, bo aż
64,13% przedsiębiorców nie decyduje się na współpracę z
konkretną firmą, jeśli tylko znajdzie złe opinie na jej temat. Na
te opinie najbardziej wyczuleni są przy tym mali przedsiębiorcy,
którym taka współpraca może najbardziej zaszkodzić. Brak opinii
i informacji jest w tym przypadku traktowana również jako zła
informacja.
Na niekorzyść
nowych firm działa też to, że nie doceniają oni możliwości,
jakie drzemią w sieci www. Ważne są nie tylko wirtualne opinie.
Przy wyborze kontrahentów wielu przedsiębiorców sprawdza też, czy
potencjalny partner w biznesie ma swoją stronę www. Tymczasem
witryny nie ma aż 30% firm i tym samym traci szansę na poprawienie
wizerunku, zdobycie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.
Na korzyść nowej
firmy zadziałać też mogą pozytywne opinie nie tylko klientów,
ale i zamieszczane w mediach – artykuły na forach i innych
stronach www.
Jeśli zaś chodzi o
krótki okres działalności, to nowym firmom szkodzą przede
wszystkim dane statystyczne. Jak informuje GUS, pierwszy rok
działalności udaje się przetrwać średnio trzem na cztery firmy.
Źródło: IAR Polskie Radio