Aktualność "Pomoc asystenta podatnika już od września"

Z początkiem września mikroprzedsiębiorcy będą mogli liczyć na pomoc asystenta podatnika. W ramach nowego programu pilotażowego powstanie 50 centrów obsługi podatnika w kraju, w których pracować będzie 100 asystentów. Z początkiem przyszłego roku zaś asystenci mają już pojawić się we wszystkich urzędach skarbowych w kraju. Ich zadaniem będzie wspieranie mikroprzedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają działalność.

Z pomocy asystentów będą mogli korzystać jedynie mikroprzedsiębiorcy, czyli właściciele firm, w których zatrudnionych jest nie więcej niż 10 osób i których roczny obrót nie jest większy niż 2 mln euro.

Przez półtora roku od zarejestrowania działalności mikroprzedsiębiorcy będą mogli prosić asystenta o informacje  o swoich prawach i obowiązkach, radzić się w kwestiach ulg i zwolnień.

W czynnych od września centrach obsługi podatnika będą przyjmowane podania i deklaracje, wydawane zaświadczenia i zezwolenia. Ponadto będzie można prosić o wyjaśnienia w zakresie przepisów prawa podatkowego Na takie informacje takie, oprócz mikroprzedsiębiorców, będą mogli liczyć również i ci, którzy dopiero zamierzają zarejestrować własną działalność gospodarczą.

Asystentem będzie mógł zostać pracownik urzędu skarbowego, a rekrutację na to stanowisko przeprowadzać będą naczelnicy poszczególnych urzędów.

Pojawienie się asystentów podatnika i centr obsługi podatnika to jeden z elementów nowej ustawy o administracji  podatkowej, która w całości ma zacząć obowiązywać już od 1 stycznia 2016 roku.


Źródło: IAR Polskie Radio



DATA PUBLIKACJI: 2015-08-17 » Posostałe aktualności
podatki
fax (61) 850 13 61
tel. (61) 852 85 06
Kancelaria Doradcy Podatkowego NI&KU :: Poznań: : VAT :: PIT :: CIT :: Podatki :: ZUS-y :: Kadry :: Płace :: Obsługa Księgowa :: Doradztwo :: Porady
Powered by mAdmin & mDoradca
Projekt i wykonanie BerMar multimedia