Polacy są skłonni wydać online nawet
cztery razy więcej niż w tradycyjnym sklepie. Chętnie korzystają
też z aplikacji mobilnych, bo za ich pośrednictwem składane jest
już co dziesiąte zamówienie. W dodatku osoby kupujące online to
najczęściej lojalni klienci, którzy chętnie wracają do
odwiedzanych już sklepów.
Na przestrzeni ostatnich lat sam handel
internetowy bardzo się zmienił. Obecnie w przeciętnym koszyku jest
coraz więcej produktów świeżych, a zdecydowanym liderem w branży
jest obecnie TESCO. Polacy online chętnie kupują już nie tylko
książki, filmy, multimedia czy ubrania i drobiazgi do domu, ale też
i sery, wędliny, warzywa, owoce i różnego rodzaju ekologiczne
produkty spożywcze, których próżno szukać w tradycyjnych
sklepach.
O powodzeniu zakupów przez internet w
Polsce decydują właściwie dwa główne czynniki. Przede wszystkim
Polacy doceniają wygodę. Od czasu, kiedy sklepom udało się
skrócić czas dostaw, liczba zamówień nieustannie rośnie. Nie do
przecenienia jest też możliwość zaoszczędzenia czasu. Aż 86%
badanych stwierdziło, że decyduje się na zakupy online głównie
ze względu na oszczędność czasu.
Popularność zyskują nie tylko
aplikacje mobilne, ale i możliwość robienia zakupów w trybie
„click and collect” - czyli składanie zamówienia online i
odbieranie go w dogodnym dla siebie czasie ze sklepu tradycyjnego.
Źródło: Newseria